Alla inlägg under februari 2008

Av Isa - 8 februari 2008 19:05

Åh jag älskar vårvintern! Var ute i snön och solen idag och åkte skidor med Spiro, KL (hädanefter refererad till som  "Tant Karin") och Joyce. Blev skogsrundan idag och rullskidespåret, vilket är en stor övning i balansträning och koordination eftersom spåret är vindlande och inte särskillt brett. Skrattade högt flera gånger när jag stod på näsan ut i djupsnön, skrämde iväg alla älgar och fick inte se family 5 idag. En tjäderhöna flög i alla fall upp.

Av Isa - 7 februari 2008 22:24

Utvispat 8-10% salt+H2O+ i hink+fryst älgkött.

Blanda och sätt på locket.

Vänta 2 dygn


Bland det första jag tänker på när någon frågar "vad skulle du ta med på en öde ö?" är torkat kött. Tanken hinner komma innan den riktiga hjärnan slår igång. Det är väl någon blandning av primitivhjärna och lustcentrat som tvärslår in tanken på torkat kött. Sen finner jag mig snabbt och tänker att jag borde ta med mig något som är mer användbart. Kanske en god vän, eller ännu bättre en god vän med talang för överlevnad och med mindre infall och mer fallenhet för överlevnad på ödeöar. Vännen kanske har planerat och tagit med sig fulladdade mobiltelefon med monsterteckning (Telia inte Telenor...). En annan idé kunde vara att vännen fixat med sig en fullt utrustad färja, så efter några timmar i solen under palmerna känner vi oss rätt nöjda med ödeölivet och drar hem. Eller vännen har åtminstonde med sig en kniv så man kan skiva upp törrkötte....


// Isa

Av Isa - 6 februari 2008 21:51

Projektkvällen blev kanon!


Alla i det närmaste som hade anmält intresse kom och plus några extra!

Viggo och Sara stod för kanonmusik! Niklas ställde upp för fullt i köket tillsammans med projektledarna. Tacon var suverän och totalt käkades 15 kg köttfärs upp, närmare 4 liter cremefraich, oändligt med grönt och gurka. Trots detta gick även glass och chokadsåsen ner en stund senare!


Aktiviteter i Storuman finns det. Flera föreningar fanns närvarande i pappersformat, börtingklubben, Storuman hockey legue, luspens RF fanns representerade på plats och några nya föreningsdeltagare ramlade in till de olika föreningarna! Skoj! Idén var en trivsamkväll för ungdomar utan att alkohol är inblandad samt att de skulle få ta del av föreningslivet i kommunen. Rektorer, representant från kommunen och olika nämder fanns närvarande.


Avslutning med bio, städning och fortsatta planer!


Skoj!


// Isa

Av Isa - 6 februari 2008 12:05

Jag har en kompis som är så bra att någon annan vill vara henne och skriver kommentarer på andras forum i hennes namn.


Jobbigt med typer som inte kan nöja sig med att vara sig själv och inte lägga krokben för andra.


// Isa

Av Isa - 3 februari 2008 15:51

Tjo!


Rolig ! Fredagskväll hos HS och Let´s dans peoplet. Tramsig som man är så banda jag Filip och Fredrik som är med i "på spåret". Hur svårt är det inte att svarar rätt i det programmet? Underhållande är de där två i alla fall, osagt om det är Oldsberg och tennisgalningen eller F & F =).


 Var ute i spåret med dubbla dogs och HS i lördags förmiddag. Kasta oss förbi LS och fick gofika, titta på finbäbben och käka "mormorsloskor"  och annat traditionellt mummigt.  Satt full fart hem och genom duschen och packa väska och tillbringa helgen i V-mina med min goda vän CR . Hälsa på ACL och GL det var hemtrevligt som vanligt! Det är så roligt med varma människor!


Förbi Borgen och promenera nära toppen med Ma och Spiro och har nu gått igenom 25 mail.. Phu måste fixa en massa inför 6/2 med DVDfilmer och annat men jag är ju faktiskt ledig till i morgon så jag tänker försöka att inte ha för dåligt samvete över att jag inte hunnit göra det där än. Dessutom har det kommit till fler intresserade och 100 anmälda kanske så det blir nog kanon. Bara jag kan lista ut filformatet...


// Isa

PS. nu är det snart dags att torkakött! I morgon är min gravadeköttbit klar a la HS men med lite variant på eftersom jag inet hade rosenpeppar. Vem har det förresten hemma bara sådär? DS


Ovido - Quiz & Flashcards