Alla inlägg under april 2008

Av Isa - 30 april 2008 12:17

Ibland är tillvaron bara härlig =)

Av Isa - 30 april 2008 12:16

Ibland blir systemet överbelastat... Ofta i Maj..

Av Isa - 30 april 2008 12:02


100 000 tals ensama herr gårman ska äntligen få en maka!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2376522.ab


;0)



// Isa

Av Isa - 28 april 2008 23:14

Aaaaaaaaaaa, ibland så... Ibland blir jag bara så arg på hela världen och ingenting. Kryper riktigt i kroppen av obehag. Har varit hos tandläkaren för hundrade gången (ilar fortfarande buhuuu) och haft lektioner på kvällen så jag var duktigt trötter men p.g.a humöret så hoppade jag på cykeln och trampade ända till Borgen. Nästan 18 km. Den där bulltande, ångande galenskapen fick trampasbort och så känner man sig glad igen!  Häftigt. Det har väl att göra med de där endorfinerna och sånt... Mitt styra är dock inte helt ok, måste fixas. Spiro var en pärla och travade snällt bredvid cykeln för det mesta utom ett dödshopp framför cykeln, men det får man leva med.


Gahaaaaaaa tankade idag. Diseln kostade 13.64 Smärta. Mercan försökte skona mig tror jag för jag satt igång tanken på auto och skulle pumpa däcken samtidigt. Sen gick jag in och betala och OL i kassan tittade undrande på mig och sa något i stil med "du slår på för fullt idag, dryga dl har du tankat"... Haha ojdå ;0). Nu är det i alla fall full tank och pumpade däck ;0).


Står alla hästar kvar så är det smockat stall till hösten! De ni! Häftigt.


Dagens lektioner. Hästarna har vårkänslor. Både Ice, Bobo och Baltazar bockade lite busigt och glatt men ingen datt av i alla fall. Nästan hela stora paddocken är framtinad, superhärligt!


Kikade på Ceasar idag, åhå vad bra han är med dogsen! Mannen som talar med hundar, se det på kanal 4+. Tokbra!


Vilhelmina i helgen och hälsa på CR. Savoy var en riktig pärla! Riff raff ruff på hotellet var ockå skoj !


// Isa






Av Isa - 25 april 2008 15:57

Toksol ute och ledig! Kavlade upp ärmarna och tog tag i storstädning av Mercan. Ut med allt rat. Dammsög (dubbelteckningundantag för damm, lamm och vad med??) från golv till tak. Högtryckstvätten utvändigt och sedan skrubba med bilshampo för att sedan avsluta med att vaxa.


Tadaaaa vad tjusig hon blev! Fyllt på olja och annat smått och gott så nu vågar jag inte köra henne! Hon får bara stå och glänsa i kapp med de andra bilarna i carporten ett tag tror jag ;0).


Det galna guppet efter Bjursvägen har enligt rapport lagats som tur är, ska nog ta en cykelsväng med Spiro och kolla att det verkligen är ett faktum innan MB får ut och glida =)


// Isa

Av Isa - 25 april 2008 10:25

Dennis Lehane Svart Nåd

Betyg 4- / 5


En spännande bok med ett snabbt tempo. Kanske lite mycket Rambo känsla. Det är några riktigt "tuffa" typer i denna bok. Språket är ibland lite väl grovt men det är väl för att man skall förstå deras värld. Storyn är en "fin flicka" förvandlas till en nerdrogade självmordskandidat och vilka sjuka hjärnor som ligger bakom detta och familjetradegier ovanpå det. Patrik föröker hitta tillbaka till Angi och "Bubba" är tuffare än en stridsvagn som vanligt..


Patient 67 är fortfarande min favorit av Lehane men denna var klart läsvärd.


// Isa

Av Isa - 25 april 2008 10:20

Ibland behöver man en paus och då är det bra med en snickerboa där det är praktiskta handlaget som får arbete och tänkaravdelningen har semester.

Av Isa - 25 april 2008 10:18

Aha! Asfalten börjar titta fram och det är vår i luften! Hela långa härliga sommaren har vi framför oss! Tjo vad mysigt! =)


Orden "vi kan inte förlora en förening" värmer. Hoppas situationen löser sig !!!


jag har aldrig åkt rullskridskor men nu har jag fått för mig att det verkar ganska kul träningsform. Skidorna på vintern är skoj men på sommarn näää då är det mest cykeln och då rullar man ju mest. Så jag sneglade lite på dessa i Luleå...



Ovido - Quiz & Flashcards