Alla inlägg den 5 april 2008

Av Isa - 5 april 2008 22:10

Deklarerat? Efter några funderingar och textgranskningar så är det fixat via e-legitimation och bankID. Teknikens under, hoppas allt blev rätt och att jag får tillbaka massor av pengar som jag kan spendera upp på godis... Hmm aningen fastlåst i mitt tankesätt och det har snart gått 5 dagar. 1/6 del av månaden = 16,6 % avkladade... Aaaaaaaaaaaaa nåväl det går ju men det är ju jäkligt just nu bara.


Om jag fick önska mig tre saker idag skulle det vara :


1. En fixig människa som kunde allt om deklareriing. Hade sparat många fula ord idag eftersom jag var tvungen att rixa över certifikatet från gamla datorn till nya och sedan få igång e-legitimationen och komma ihåg lösenordet.. Hur många lösenord ska manbehöva komma ihåg eg?


2. En "Growing up to fast sjungare" att vila ögona på eller något sånt.


3. Offknapp på funderargenen


Har läst ut Camilla Läckbergs "Tyskungen" idag. Det var verkligen läsvärd och hon är så duktig på att göra karaktärerna så levande och samtigt hålla en spänning i boken samt lite historisk bakgrund också. Vad lycklig man ska vara över att man inte växte upp under 1939 talets tyskland... Betyg 4/5

Av Isa - 5 april 2008 22:01

Ska ju träna på söndag med en av ridskolehästarna så jag  var ju tvungen att kolla knapparna i fredags. Kände som jag fick mycket gjort på samma gång. Tränade mig, hästen och vovven samtidigt. Skaffade dessutom duktig träningsvärk i både rygg och mage upptäckte jag idag... Säga vad man vill men hon har mycket energi i den där bakdelen och jösses vilken fin ponny det är =). Trixade en stund med halvhalterna i galoppen, öppnor och bakdelsväningar. Det var skoj.


Trevlig middag hos AL_2 igår kväll. Go lax med nöttäcke och chilisås samt blå nunna och dessutom Brolle på besök i TV-rutan till allas glädje ;0). Låååång promenad hem eftersom de bor på helt andra sidan av Storuman.


Idag skidade vovven och jag genom tjocksnön till årliga pipeltävlingen. Roliga stolar och mycket folk, mindre fisk dock.


Har just varit försvarare av norrland och röstat på Brolle och kören på Tv 4 och körslaget. Jamen vadå de var ju bäst! Elvistema och allt!


// Isa



Ovido - Quiz & Flashcards