Alla inlägg under januari 2008

Av Isa - 13 januari 2008 18:03


Idag har jag cyklat med Spiro från näset till Strandvägen på oplogat snöväg... Insåg att jag inte skulle hinna gå om jag skulle komma fram i tid till skidskyttet. Visste att jag måste börja motionera igen efter min 3 veckors förkylning för att komma igång med flåset så jag bestämde mig för att ta cykeln.


Aaaaaahhh vad jobbigt och tungt det var! Hunden var duktig och sprang inte bort trots möte med en annan lös hund och dess ägare. En stor rottis som han nog eg gärna hade snusat på.


Väl framme hos D&L var jag genomsvettig. L hade varit ute med lilla L och hade också fått erfara effekten av att rulla fram i djupsnön.


Ferry visade var skåpet skulle stå i Ropholdning! Fantastisk insats genom att spurta ner självaste Björndalen! IMPONERANDE! Detta ledde till en 4e plats inte långt ifrån Svendsen 1,4 sek. Tysken Greiss vann. Oj oj ser fram emot VM! Hatten av för Ferry!


Jag spelade två bordshockeymatcher också på Strandvägen. Kan stoltsera med en 1-0 match mot L men fick däremot stryk med 8-1 mot D =/


Lilla L var vacker som en dag som vanligt och diggade till "kråksången" =).


Har segat ihop och missar i nuläget hundträningen i ridhuset som kommer att vara varje söndag 17.30-19.30 under inneträningsperioden. Men det är bara för att jag är sliten av snöcyklingen (tack och lov var det plogat på hemvägen) och har stallmöte ikväll.


Domestic disturbance med bl.a Travolta visas på 4an ikväll. Ska spela in den och försöka kvitta ut min sömnskuld genom att inte vara uppe till 2.


Over and out

Av Isa - 12 januari 2008 18:21

Hur kommer det sig att vi kan ta så mycket för givet?

Jag antar att det beror på att : "Man vänjer sig vid allt" Det var HT´s och mitt ordspråk när vi reste i Oz och sov på diverse hostels med diverse invånare där både 2- 4- 6- och 8- benta gästar hyrde in sig (http://www.resedagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=67641&section=blog)

Om det sedan är att äta kolbullar varje dag och jobba tills ryggen är i 90 grader frammåtlut eller att vakna varje dag med frukost på sängen och vara ekonomiskt oberoende.

Jag ska tänka på det när det är jävligt, att det kommer kännas så mycket bättre sen när jag vant mig och sen kommer ur det.

Nu mår jag tokbra! Hade världens förkylning från 21 dec och över hel jul och nyår. I hallen står mina nya Fischer skidor och väntar. I morgon ska jag kanske prova dem! Hälsan är åter och orken med! Tjohooooo det är härligt att vara frisk, synd man ska behöva vara sjuk och eländig för att ha vett att uppskatta det!


Summa sumarum:

Den friske har 1000 önskningar den sjuke bara 1.

Av Isa - 12 januari 2008 17:42

BOK-FILM-MUSIK just nu... 


Ninnannann ni na na na na naaaa

  • Dan browns Änglar och Demoner och I cirkelns mitt hellre än Da Vincikoden
  • Sofies värld - läser den fortfarande och skriver av kloka saker i kanten! ;0)
  • Djävulen och fröken Prym (Helst talbok av Pärsbrant, bra läsarröst!)
  • Karin Alvtegens Skam, saknad, skuld o.s.v
  • Camilla läckbergs Isprinsessan serien
  • Gardells ufo gör entré och de andra
  • Stieg Larssons triologi (ej för gravida tydligen ?)

Senaste sevärda film jag såg

  • Monster en upprörande film om trasig ung kvinnas hämnd på karslokar som plockar upp henne i bilen... 4/5

Favoritfilm

  • Nyckeln till frihet - Bäst av alla!

Ser gärna på tv just nu:

  • Scrubs - kanal 6 dubbelavsnitt på vardagskvällar för nattugglor...

Lyssnar gärna just nu på

  • Bruce Springsteen - Radio
  • Hinder - Lips of an angel

Talbok som jag lyssnar på :

  • Faller fritt som i en dröm - GW Persson om Palmemordet

// Isa

Av Isa - 12 januari 2008 17:38

Jag har en fundering. Ge mig ett ord för fest som inte drar tankarna till sprit? Alltså ett ord när man samlar sin nära och kära och bara har det mysigt tillsammans? Inte en fest med tillhörande smink och tillfixande och grejande med kläder o.s.v utan det där när man bara knackar på hos någon och är?

Kalas? Okey, ett utan "töntstämpel" eller i alla fall ett som inte drar tankarna till lilla lisa 5 år har barnkalas...?

Hur kommer detta sig?


// Isa

Av Isa - 12 januari 2008 17:00

Jag har tänkt på en sak.

Ni vet hur lätt detär att få allt att flyta på en dag? Frukosten skall vara näringsrik, bilen startar på första försöket, jobbet rullar på, arbetskamrater är nöjda, vänner rings och umgås med, tvätten är gjord inkl. hängd, torkad och inlagd i garderoben, maten är lagad, hunden motionerad, räkningarna betalda, träningen gjord, kultiverad är man av all kultur man hunnit med i form av musik, film, böcker, epos och operor man besökt, lägenheten är städad och diskhon är tom... Lätt som en pannkaka eller hur?

Om det nu är så spännande och utvecklande att få ens persons vardag att flyta hur svårt är det då inte med en hel familj? Då inkluderas båda man, barn och svärföräldrar... Barnen uppfostras rätt, tids läggs på relationer, kvinnor och män formas till ett vinnande team av likatänkande och strävan åt samma mål.

Tänk att hela bostadskvarteret skall flyta på. Alla grannar är nöjda, uppfarter är fint skottade, grejer är lånade och tillbaka lämnade, grannbarnen är överens och leker fridfullt, tidningen är i tid o.s.v

Sen har vi arbetsplasen. De som befinner sig där jobbar ärligt och anstänger sig för sina värderingar och mål. Allt flyter på utan bråk. Löner är likvädriga, tvisterna inga och avundsjukan finns inte.

Fundera nu på en förening? En grupp människor som jobbar för samma mål. Inga tvister eller bråk där inte? Sammanhållningen alltid på topp och livet leker. Ingen som går bakom ryggen på någon annan eller retar gallfeber på varandra.

En by då. Tänk alla kvarteren tillsammans inkl. alla föreningar, arbetsplatser, personer och familjer?

En stad...

En kommun...

Ett landskap..

Ett land...

Inom politiken. Alla strävar efter att människorna ska ha det bra. Fokus ligger på att förbättre för individen och de som jobbar för det får uppskattning av de som röstat fram sina representanter.. Allt flyter på...

Tänk nu EU ..

Här sammarbetar Belgien Bulgarien Cypern Danmark Estland Finland Frankrike Grekland Irland Italien Lettland Litauen Luxemburg Malta Nederländerna Polen Portugal Rumänien Slovakien Slovenien Spanien Storbritannien Sverige Tjeckien Tyskland Ungern Österrike och allt flyter....(http://www.regeringen.se/sb/d/2829)

Nu är jag inte helt insatt men kanske vore det klokt att lägga fokus på några speciellt urvalda frågor och jobba fram något konkret och bra runt om detta.

Jag föreslår att vi satsar på FRED och MILJÖN och när vi är klara på de punkterna kan vi gå vidare med mer detaljstyrning på övriga bitar inom länderna...

Summa sumarum: Försök ha överseende med misslyckanden. Uppskatta ärliga försök. Jobba på det som är viktigt och vårda det som är bra.

// Isa

Ovido - Quiz & Flashcards