Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Isa - 17 januari 2008 20:28

Rackarns ingen vinst på lotteriet. Sparkfesten som närmar sig och allt. HS och jag så masa oss till systemet helt enkelt istället. Ska systemet bli ombyggt till plockservice istället? Det blirju bra i så fall. Förra lotteriets vinnare bjöd på uppbakat bullbord bl.a "Leilas rockyroad kakor", de kittlar dödsskönt i kistan vill jag lova =)... Hur är receptet på det där nu då?


Efter kaksyndningen och inga skidor så var KL påväg ut när jag kom hem så Spiro och jag haka på oss dragselen och åkte med på sparktur! Superföre och skönt väder och trevligt sällskap. Ro för själen och lite för pulsen också =)


Fick reda på att på torsdagar är det träningsgrupp för hunddraggänget! Spiro och jag ska våga oss dit nästa vecka kl 19. Hoppas det är bra väder och att de andra inte är alltför proffsiga så vi ställer till oreda jag och min svarta pärla.


Nu ska jag kika på Forgotten filmen och se om det är något, spela in Scrubs och dricka te och köra sovtipsen.


// Isa

PS.HT om inte Adam (bilden) får följa så sa KL att hon kan låna ut vovven om du vill prova lyckan med en sparkstötting när du kommer på Norrlandsbesök! Lättare än att åka efter den snabba, röda Axa på smala skidor, jag lovar! =) DS




Av Isa - 17 januari 2008 16:54

En arbetsdag i snöstorm är över. Fast det är bra att vi får det som snö och inte regn. Årtiondets varmast vinter. Brukar vara ner mot -35 så här års och nu ligger det kring -4... Hade ett gäng glada Tema häst tjejer i stallet idag som var muntra trots vädret, men vi har ju ett ridhus nu för tiden. LYX!


Hjälp oss med Baltazars "nickname"... Ni kan ju räkna ut vad han lätt kallas för och det räcker med fnissattacker när man ska förklara hovens delar. Här sitter strålen, strålfåran och ballarna.... Vi kan inte ha en häst som heter det också. Kan bli alldels uppåtväggarna när man ska ut och rida juh.  Förslag Bazze, Barre, Tsaren, Bosse.. Det är en supersnäll, lite gänglig 5åring som är mörkbrun som skall döpas alltså... Ser ut så här


Jag önkskar förresten att min hembetjänt Inga var mer allert. Att hoon tog upp mina ur hoppade stallkläder och slängde i maskine, gick lös på handsfatslåset, ni vet det där äckliga, och sen duschens vattenlås som samlar läskigt hår och annat som man önskar bara försvann.. Bläääää vad jag inte gillar det men Inga hade inte gjort det den häxan. "Inga" har finnits med i min uppväxt, hon har aldrig gjort särskillt mycket men fått utstå mycket glåpord och släll när det brister i hemmets puts och pynt.. på tal om det, lite av julglittret hänger kvar i ett hörn.. hmmm.


Nu ska jag taimata mig och MG och sen blir det vinlotterikväll.


// Isa

PS. Jag har kontakt med yttre rymden via mitt akvarium. Nu är båda scalarerna borda samt båda ansistursarna (STORA FISKAR)... Antingen ett svart hål som leder ut i rymden och inte lämnar några spår eller läskiga rester efter sig eller så har jag fått ett par verkligen mördarguppies. För det kan väl inte vara Benicio del Toro?.. DS

Ovido - Quiz & Flashcards