Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Isa - 27 mars 2008 21:29

Full fart tillsammans med dogsen på mina fischerskidor i sköna kläder och lagomt kallt runt -10. Härligt ;0)


// Isa

Av Isa - 27 mars 2008 16:14

"Missad frukost ökar vikten
Att hoppa över frukosten för att gå ner i vikt är ingen bra metod. Risken är nämligen stor att man i stället går upp i vikt. Vid University of Minnesota har, enligt Göteborgsposten, 2.000 tonåringar studerats och det visade sig att de som hoppar över frukosten gick upp i vikt trots att de fick i sig färre kalorier. Man tror att orsaken till detta är att de barn som åt en rejäl frukost orkade hålla igång under dagen – och brände därmed inte bara kalorierna från frukosten utan ytterligare några till. (FL-Net)"

De glömmde att nämna att den som får snooza 5 ggr och sova 15 minuter extra länge blir mycket lyckligare....

Av Isa - 27 mars 2008 14:24

Så hör ser min tagelgömma ut... Den ska småfåglarna få till sina bon ;0). Baltazar och Ice har bidragit. Snyggt zebrabo kan en modemedveten pippi bygga nu om den vill det!


// Isa

Av Isa - 27 mars 2008 14:20

Den här veckan är det påsklov för mina lever och jag hinner med lite annat extra. Tömkörde Baltazar över kavaletti. Han skötte sig toppen. Lite risk att man "fastnar" på spåret som det är nu, nära en halvmeter djupt, skulle ebehöva skottas. Får kolla det. Börjar bli dags att snart mocka hagarna. Har haft handikapplektion och hunnit frisera Ice så han inte ser ut som en vildhäst längre =).


Nu ska jag räkna ut hur många elever i årsgruppen 4-6 o.s.v...  Det kommer snart papper genom öronen tror jag =/... 


// Isa

Ovido - Quiz & Flashcards