Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Isa - 14 mars 2008 22:35

Min hjärna kör ju diskrensning både med och utan min tillåtelse så jag har för vana att skriva ner en massa i dagböcker och brev och sånt. Har varrit en lång förkyld dag detta så jag har hunnit titta lite i det förflutna. Uj uj så mycket läsning jag hitta!


En del är klokt och värt att minnas. Hade citerat min Farfar efter julen 1999. "Oxar och svin väger man efter storlek och kilon men människor efter hur hon beteer sig". Klokt klokt.


Skratta massa när jag hitta gamal brevväxling från en kompis kul kompis som jag träffar mycket sällan numer dock. Citerar "Äntligen någon som är ungefär lika sjuk i huvudet som jag" =)


En del är sorligt då jag hittade nerskrivna intressanta konversationer med en av mina bästa vänner som dog alldeles förtidigt. Undra just vart man tar vägen sen, hoppas vi får chans att diskuttera det mer vid senare tillfälle.


En anna intressant grej var när jag radat upp alla dagar som var kvar till skolavslutningen -04. 41st datum med kommentaren "Hoppas allt gårvägen". Antar att det var allt för att klara examen som jag tänkte på.


Avslutningsvis ett filmtips från 2001. "Pay it forvard" med Kevin Spacey. Den fick betyd 4+ då och jag tror det står sig än idag. En fin berättelse med bra budskap. Se den om ni också åker på förkylningen...


over and out

// Isa








Av Isa - 14 mars 2008 11:17

Ang. Lavabrödet så var det Hera som fråga om man kunde skippa russinen i Lavabrödet. Svaret är JA. (ha ha sådana där "svaret är JA" meddelanden får jag av en kompis som använder snabbfunktionssvaren på sin mobil. Ser rätt skoj ut hela meddelandet man skickar kommer tillbaka, inkl alla stavmisstag och sånt, och så på slutet står det sådär..)


AL_2 har barn som helst undviker ihoptorkade vindruvor så jag tror minsann att hon redan provat plocka bort dem dessutom, så nu är definitivt svaret JA.


Ang matlagning så är det som med människor. Ta för vana att umgås och spendera tid på de du tycker om. Gillar du inte russin plocka bort.


Personligen tror jag nötter skulle passa bra i. Speciellt nöten av alla nötar valnöten skulle göra susen i brödet eller paranöten fast den gillar nog bara jag. Har till och med fått lära mig att äter man för många av den kan man bli förgiftad.. Har för mig att det var så.. Eller så är det bara ett hjärntrick för att jag skall ha någon hejd på mig själv när de säljer paranötter på lösvikt utan andra fjantnötter som sällskap i samma låda....


// Isa

PS det finns ju en hake  i det där med att tillbringa tid med de du tycker om och plocka bort de andra... Ju mer tid man tillbringar med en människa ju mer kan man börja tycka om den även om man inte var helt kompatibla i början. Dessutom tyckte inte jag om varken oliver eller majs när jag var yngre.. Majs kan jag äta men hoppar det gärna.. Oliver däremot... åh gröna oliver !

Av Isa - 14 mars 2008 11:08

Buhuuu jag är förkyld.. Dag 3. Tråkigt. Ingen ork men massa idéer som man inte orkar med.


Lyssnar på GW Perssons "Faller fritt som i en dröm". Han har ju humor den mannen! Humor är gravt underskattat. Det bästa är när man kan vara humorisktiskt och avslappnad mesta av tiden och sedan bara behöver skärpa till sig när det är viktigt... Växla läge. Tycker synd om den som går på balansgången hela dagarna, måste vara jobbigt.


GW uttryckte det rätt skoj i något i stil med : Det är ju så förbaskat tråkigt att vara skötsam hela tiden, det är ju inget liv.


 Nu talar vi inte om stora uppror eller ödelägganden. Bara det att man kan ta det lite lugnt och gunga med till "don´t worry be happy" låten lite emellan livskriser och ångestladdade dagar =)


Jag har förresten läst ut Sofies värld. En underbar, tjock filosofibok som jag rekommenderar till alla vetgiriga livstänkande människor!


Håller även på med Karin Alvtegens Skuld. Hon har ett tema på sina böcker så de heter skuld, saknad, skam och ja väldigt lika. Det är väl snyggt men helt omöjligt att hålla isär vilken som är vad. Omöjligt för mig i alla fall!


MG vadå portad? Har bloggagratis.se portat dig! Obra....

Var i Gardsjö och skotra bl.a, just ja din Ma bor ju där, hade glömt att det var den byn, det är väl där kampfisket pågår varje vår? =) 


// Isa

Ovido - Quiz & Flashcards