Alla inlägg under maj 2008

Av Isa - 1 maj 2008 14:46

Vad så dödligt trött igår att det inte blev någon majbrasa. Elda nedaför TV stuga idag så jag fick i alla fall se lite brand idag.


Igår när jag tillslut skulle sluta kämpa mot sömnen var kl 22.02 och då slog jag igång talboken som stod på siffrorna 02.22 på det kapitlet jag var på... Tillsaken hör att mitt "sömntåg" brukar gå 22.22


Idag är det 1 maj. Den 5 månaden. Mitt turnummer är 5. Kollade just kontot och där stor det 5.555,50  Lusitigt. Jag vann 25 kr på min trisslott, kanske skulle  ta och köpa en ny för det beloppet idag...


Idag är förresten min 30 dagars godisstopp slut! Chansen att jag besöker en chokladförsäljande butik är rätt överhängande.


Nä nu ska jag gå ut och kolla till fisken igen och elda lite mer samt peta på enris.


// Isa

Av Isa - 1 maj 2008 14:17

Nu har det börjat. Urflyttningen ur min kära lägenhet... 1 juni ska jag vara klar så nu börjar jag i god tid, egentligen helt mot min natur.( I alla fall vad det gäller studier...) En hel del böcker och några av mina kära blommor åkte med idag till Borgen där det ska förvaras. EN av garderobsblommorna tror jag har tänkt blomma? Har aldrig sett det förrut? Det är i alla falle n mysko utväxt på blomman och det är inte en ny "gren" utan ser mer fröig/blommig ut. Japp nu har jag kollat ! Det är en blomma på min också =) ! http://www.odla.nu/fs/article/file_12530.html


MaPa, BaZo och ML samlades runt röken och vi har 20talet fiskar i röken. Saltade enligt modell 0.5 kg på 7,5 liter vatten upptinad fisk som fick ligga i 5,5 timme. Vi la in fisken kl 11.15 och den håller på ännu. HAr proppat i en hel del enris och så är det sälj och aspved som gäller. Vi får se hur långt tid det tar innan den är klar. Har provrök falukorv också och det blev ritkigt mummigt.


Se så fint det blev efter ca 5,5 h i röken i 60-70 grader plus enris och ved !


Ovido - Quiz & Flashcards